Kossin treenejä

Tavallisen tallaajan treenipäiväkirja: Kirjaa treenisi
User avatar
J.Kuula
Posts: 174

Re: Kossin treenejä

Post#21 » 26 Sep 2014 08:24

Tärkeä kysymys.
Oletko jo vitut nussinut?

poijankossi88
Posts: 140

Re: Kossin treenejä

Post#22 » 26 Sep 2014 15:47

En ole nussinut.

Asiaan. Inbody mittauksessa tänään pihtiputaalla (ilmainen)'

Inbody mittauksessa kävin pihtiputaalla. Tulos oli katastrofaalinen. Mulla diabetes ja sydänkohtaus vaara. Rasva-% 38.3 ja lihasmassa 26.9 Ainoa asia mikä on kohdilla on kestävyys kunto. Fillaria 100km viikko tahtia niin kiitos sille.

Muut tulokset
Ikä 26v
Pituus 167
Paino 85.9kg (omalla vaa-alla 82.5kg)
Painoindeksi 30.8
Rasvaprosentti (% painosta) 38.3
Vyötärö 100cm (omalla mitalla 95cm)
Lihasmassa 26.9
Viskeraalinen rasva 168.5
Kunto luokka 1/5 (heikko)
Kehonkoostumus heikko

Kestävyys kunto
liikunta aktiivisuus 4/4
Kestävyyskunto (ml/kg/min) 48
Kuntoluokka 4/7
Kestävyys arvio: Keskiverto

Puristus voima
50kg per käsi
Puristusvoiman arvio 2/5 välttävä

Kundo indeksi
-1,72
-Huolestuttava


Ravitsevuusarvio
Proteini: Normaali
Mineralli: Normaali
Rasva: Yli

Painonhallinta
Paino: Yli
Lihakset normaali
Rasva yli

Painodiagnoosi
Painoindeksi: Huomattavasti yli
Rasvaprosentti: Huomattavasti yli
Vyötärön lantio suhde: Huomattavasti yli

Kehon tasapaino
Ylävartalo: Tasapainossa
Alavartalo: Tasapainossa
Ylävartalo/alavartalo: Lievä epätasapaino

Kehonrakenne
Yläkeho normaali
Alakeho heikko
Lihakset heikko

Terveys arvio
Kehon nesteet normaali
Neste indeksi normaali
Elintavat: Riski

Fitness indeksi 57 pistettä.

En noista puoliakaan ymmärrä, mutta punasella oli kokonaisuus. En kyllä edes tajunnut, olen pitänyt itseäni ihan riskinä ja timminä kaverina, mutta totuus oli ihan muuta. Varmaan joku hormooni häiriö. Pitäis alkaa horkkaa.

User avatar
Sony
Posts: 18286

Re: Kossin treenejä

Post#23 » 26 Sep 2014 16:19

Moni kakku päältä kaunis ja silkkoa sisältä. Vanha sananlasku. Usein tuo tulee yllätyksenä ja saa aikaan järkytystä, kun huomataan että rasvamittaus näyttää kovia rasva % arvoja. Sitten asian vasta hoksaa kun tiputtaa rasvat sinne 10 % paikkeille.
Suurin osa harrastelijakehonrakentajista/ voimailijoista on ikuisella massakaudella. Diettaan sitten ensi kesänä, mutta sitä kesää ei vain koskaan tule. Tuosta on hyvä parantaa ja tehdä asiat kunnolla ja huolella. Ruokavalio ensin kuntoon.
Tuossa vanhanliiton ruokavalio. Franco Columbu, kova mavemies ja Mr Olympia. viewtopic.php?f=82&t=872

poijankossi88
Posts: 140

Re: Kossin treenejä

Post#24 » 26 Sep 2014 16:24

Vielä tarkennus tähän kokonaisuuteen

Kehonesteet 38.9 (solunsisäinen 24.2 ulkoinen 14.7
Proteini massa 10.5
Pehmytkudos massa 50.0
Rasvaton massa 53.0
Luumassa 2.96
Mineraalit 3.64
Rasvamassa 32.9.

poijankossi88
Posts: 140

Re: Kossin treenejä

Post#25 » 26 Sep 2014 16:25

Mitenköhän toi olut sitten vaikuttaa näihin. Omasta mielestä en oikein muuta ole vetänyt kunnolla överis. Juustoa menee liikaa, mutta toi arkijuusto on edullisin. Helkatti noi kevyt juutot maksaa ihan vitusti ja ne on niin pienissä rasioissa.

User avatar
Sony
Posts: 18286

Re: Kossin treenejä

Post#26 » 26 Sep 2014 16:29

Katoppa tuota linkkiä ja siinä olevaa ruokavaliota. viewtopic.php?f=82&t=872 Tuossa ei ole sitä hiilihydraatin moskaa lainkaan. Mielestäni tuossa on hyvä ateriakokonaisuus ja vieläpä terveellinen. Tulee riittävästi laadukasa proteiinia ja kasviksista mahtiaineita lihaskasvua tukemaan. Laadukas oliiviöljy täydentää tuon kokonaisuuden. Tuossa ruokavaliossa oli vielä lasi viiniä päivässä. Mutta vain yksi. /th(/)/

poijankossi88
Posts: 140

Re: Kossin treenejä

Post#27 » 26 Sep 2014 16:47

Hiilarin ei pitäis olla kolestrooleihin mitenkään tekemisissä. Sekin pitäis olla oikeaa viljaa, Ruis, kaura täysjyvää.

Hiilarit pois jättämällä saa ainakin nesteet veke äkkiä.

Itellä menne viikonloppuna 48 tölkkiä olutta. Se nyt jonkinlaista kumpua selittää, mutta ei toisaalta korkeita kolestrooli tasoja. En kyllä oikeesti edes unissani tajunnut olevani noin paskassa kunnossa fyysisesti. Henkisesti olen kyllä sekasin ja käsikin puolikuntoinen, mutta muuten kuitenkin tuntunut että olen normaali painoinen, hyvä hapenotto kyky, ihan hyvä puntti ja lihaskunto. Puristusote myös yllätti. Sentään vaa-alla 2x kovempi kuin mun veljellä ja melkein jokaisen bile vieraan olen voittanut otteessa. Toisaalta se jäi vaan 3-5kg että olis tullut se keskikertainen 3/5 arvio. nyt tuli välttävä 50kg keskiarvolla.

User avatar
Sony
Posts: 18286

Re: Kossin treenejä

Post#28 » 26 Sep 2014 16:55

Kalja ei mikään hyvä juttu punttimiehelle ole, mutta jokainen tekee valintansa. Jätät ne valmisruuat pois ja otat uudet kuviot.

poijankossi88
Posts: 140

Re: Kossin treenejä

Post#29 » 26 Sep 2014 17:01

xxxx wrote:Kalja ei mikään hyvä juttu punttimiehelle ole, mutta jokainen tekee valintansa. Jätät ne valmisruuat pois ja otat uudet kuviot.


Mikähän niissä eineksissä on niin myrkyllistä? Terveellisempää kuin grilli ruuat tai mac ateriat jos noihin ravintoarvoihin on uskominen. Tänäänkin lämmitin mikrossa 300g kirjolohi kiusausta sitten salattia ja porkkanaraastetta ja lisäs 2 kananmunaa paistoin.

Onkohan noissa eineksissäkin sitten jotain mikä lihottaa? Piilosuolaa niissä ainakin on. Suolassa ei pitäis kaloreita olla.

Paistamiseen käytän aika paljon auringonkukka öljyä jos ite kokkaan. Äiskä taitaa margariinissa tehdä aika paljon. Mutta ei meiän muila porukoilla ole kuitenkaan sillei painoo, tosin viskeraalista rasvaa iskalla oli mutta syö makkaraa niin paljon.

Jos olisin 2 vuotta sitten käynyt mittauttaa niin olisin varmaan saanut kuolemantuomion. Silloin oli 10kg enempi painoo ja 10cm enempi vatsaa. Kaikenlisäs aeroobinen kunto oli perseestä silloin. Nytkin talvella väkisin kärsii hieman.
Nykyisin kuitenkin yleiskunto on hyvä ja verenpaineet on rajojen sisällä. Nyt tunnen itseni sairaas läskis. /#nauru/" Tuli ainakin totuus ilman valheita suoraan kasvoille. Huumorillahan tuo on otettava mutta kyllä pitäis alkaa jotain muuttaa ettei oikeesti iske diabetes alle 40v.

Olutta pitäis myös vähentää tuplasti. Meinaa krapulassa iskee noita sydämen harhalyöntejä. Kuulelma harmittomia mutta pottumaisia.

User avatar
Sony
Posts: 18286

Re: Kossin treenejä

Post#30 » 26 Sep 2014 17:18

Halvalla ei hyvää saa ja nuo einesateriat rakennetaan halvoista raaka-aineista. Tänään paistan Lidlin turskaa 200g, höyrytettyä parsakaalia 100-150 g, tomaatti, salaatti, paprika, kurkku, porkkana ja lantturaaste, 2 retiisiä. 4 ruokalusikallista neitsyt oliiviöljyä salaatin kastikkeena. Kunnon lihaa/kanaa/kalaa ei mikään voita.

Poistettu

Re: Kossin treenejä

Post#31 » 26 Sep 2014 17:31

poijankossi88 wrote:
Mikähän niissä eineksissä on niin myrkyllistä? Terveellisempää kuin grilli ruuat tai mac ateriat jos noihin ravintoarvoihin on uskominen. Tänäänkin lämmitin mikrossa 300g kirjolohi kiusausta sitten salattia ja porkkanaraastetta ja lisäs 2 kananmunaa paistoin.




Yksi ongelma on toi kirjolohi, kun voi olla mitä osaa kirjolohesta tahansa, myös aivoja ja nahkaa ja ruotoja. Pikku muussaamisella ja värjäyksellä menee kiusauksessa kuin väärä raha.
Sisältää myös kermaa.
Kalorien jakautuminen: 50% rasva, 33% hh, 17% prot.

Kaloreita ei ole huimaa määrää, mutta kroppa tietää, mitä pää ei aisti, että kun syö ruotoja ja nahkaa, niin nälkä ei kunnolla lähde, vaan tulee sitten naposteltua kaikenlaista.

duga

Re: Kossin treenejä

Post#32 » 26 Sep 2014 17:36

Kossille huono juttu, että siellä böndellä ei ole kunnon lounasravintoloita salaattipöytineen. Eli siis työpaikka- ja opiskelijaravintoloita, joissa voi käydä syömässä.

Huomattavasti helpompaa kuin jatkuva kokkaaminen.

Poistettu

Re: Kossin treenejä

Post#33 » 26 Sep 2014 17:40

duga wrote:Kossille huono juttu, että siellä böndellä ei ole kunnon lounasravintoloita salaattipöytineen. Eli siis työpaikka- ja opiskelijaravintoloita, joissa voi käydä syömässä.

Huomattavasti helpompaa kuin jatkuva kokkaaminen.


Onhan siellä, olen itsekin syönyt m.m. tässä, oli hyvä safkat.

http://www.keilarysa.fi/?page=lounaslista

Image
Last edited by Poistettu on 26 Sep 2014 17:40, edited 1 time in total.

User avatar
Sony
Posts: 18286

Re: Kossin treenejä

Post#34 » 26 Sep 2014 17:40

Kossilla riittää aikaa, mutta ei rahaa.

duga

Re: Kossin treenejä

Post#35 » 26 Sep 2014 17:46

Hinta on halpa esim. noissa opiskelijapaikoissa. Ravintolaruoissa on usein kovaa rasvaa paljon, vaikka olisikin salaattipöydät ja hinta kalliimpi. Se hyvä on noissa työpaikka- ja opiskelijapaikoissa, että on terveellistä arkiruokaa.

poijankossi88
Posts: 140

Re: Kossin treenejä

Post#36 » 26 Sep 2014 18:28

Viihdettä.

Messuilla kävin rikkomassa taas käteni, mutta ei näitä tilaisuuksia saa. Itteni kävin nolaamassa mutta kivaa oli.
https://www.youtube.com/watch?v=Yg4gbRk ... e=youtu.be

Poistettu

Re: Kossin treenejä

Post#37 » 26 Sep 2014 18:34

poijankossi88 wrote:Viihdettä.

Messuilla kävin rikkomassa taas käteni, mutta ei näitä tilaisuuksia saa. Itteni kävin nolaamassa mutta kivaa oli.
https://www.youtube.com/watch?v=Yg4gbRk ... e=youtu.be


Täytyy puolustukseksi sanoa, että ukko piti väärin pistehanskoja kun alakoukkuja harjoittelit.

Aina pitäisi huomioida lyöjän pituus. Paha pistää alakoukkua, jos pistehanska on yli pään. "/#kiesus#/

Poistettu

Re: Kossin treenejä

Post#38 » 26 Sep 2014 18:39

Tässä kuvassa hyvin huomaa, että pistehanska ihan liian ylhäällä ja väärässä asennossa alakoukkuun.

Image

User avatar
Sony
Posts: 18286

Re: Kossin treenejä

Post#39 » 26 Sep 2014 18:41

https://www.youtube.com/watch?v=Yg4gbRkxx4E
Tuo on hyvää kuntoilua! Syke nousee ja rasva palaa.

poijankossi88
Posts: 140

Re: Kossin treenejä

Post#40 » 26 Sep 2014 18:51

xxxx wrote:https://www.youtube.com/watch?v=Yg4gbRkxx4E
Tuo on hyvää kuntoilua! Syke nousee ja rasva palaa.


Ei kestä toi oikea käsi kyllä edes yhtä treeniä. Muuten kyllä ihan innostavaa liikuntaa olis ihan kiva alkaa tekee jos käsi paranis joskus. Noita sivu lyöntejä olis varmaan kestänyt jonkin aikaa enempi mutta noi koukut oli tappavii mun kädelle. Eihän toi kestä haukkariakaan kun 5kg käppäreillä hitaasti. Ei toi ehtinyt hirveen kipees mennä mutta otti osumaa kuitenkin.

Return to “Treenipäiväkirjat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron