Hapon treenejä

Tavallisen tallaajan treenipäiväkirja: Kirjaa treenisi
aminohappo
Posts: 79

Hapon treenejä

Post#1 » 25 Sep 2014 13:28

Kokeilen nyt sitten minäkin josko jaksaisi tällaista virtuaalista treenipäivyriä pitää. en takaa päivittelyä mutta yritän, ainakin nyt iski inspis joten laitetaan eilisen ja tämän päivän salihommat ylös. 5/3/1 sovellettuna oon vetäny jo 3kk tätä ennen. tämä mistä nää treenit alkaa on siis 4 kuukaus tokasta treeniviikosta asti. Tästä lähtee: "/#kiesus#/

Ke.24.9.- Etupunnnerrus istuen + apuliikkeitä

etupunnerrus istuen 3*/3*/3*(6 tuli) 67.5/72.5/82.5+ kg(tuo + tarkoittaa sitä että sarja loppuun asti)
kapea penkki jalat penkillä(stoppina n.1-2 sek rinnalla) 4*10 80kg
taljapunnerrus yhdellä kädellä 2*12 20kg
viparit sivuille 3*10 (15kg heti perään 12.5kg 3*10)
viparit taakse taljassa maaten 2*10 20kg
jalkojen nostot/ lantion nostot 3*15
lankku pito 2*1 min. 15kg

treenit alko about 12.30 ja loppu 14.20. alkulämppäreitä ym. en jaksa naputella.


To.25.9.- Mave + apuliikkeitä

mave 3*/3*/3*(helppo 8 tuli. olis tullu pari lisääkin mut mavessa en rupee tekniikan kustannuksella vääntämään) 120/135/150+ kg
julle 3*8 60kg
kohautukset käsipainoilla 3*15 40kg

aloittelin about 09.00 ja homma oli paketissa 10.00. huomenna lepoa. ##sy/"

User avatar
Sony
Posts: 18263

Re: Hapon treenejä

Post#2 » 25 Sep 2014 13:46

Päivittelet silloin kun siltä tuntuu. #/hattu"#

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#3 » 25 Sep 2014 18:28

Näinpä. Vaikka eihän tuo iso vaiva ole kun koneella monta tuntia päivässä istuu kuitenkin /raa"/)

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#4 » 26 Sep 2014 22:07

Putkirullausta äsken noin 20 minuuttia eli koko kroppa läpi. siinäpä tämän päivän urheilut, rentoutti kummasti. niin ja kävin mutsilla nurmikoita ajamassa 2 tuntia= vissiin sitä hyötyliikuntaa. Huomenna salille riehumaan. #/cool/#

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#5 » 27 Sep 2014 11:19

Hyvät jumpat kävin äsken vetämässä puolen suomen kärvistellessä krapulan kourissa. Penkki oli ohjelmassa ja siihen sekaan muuta hiluvitkuttelua:

penkki 3*/3*/3*(puhdas 5 tuli) 85/100/110kg +
penkki kässäreillä 4*8 35kg
levitykset vinopenkillä 2*12 20kg
hauikset kässäreillä istuen vuorotellen 4*20 17.5kg (viimeseen sarjaan pudotus ja loppuun asti)
rutistukset maaten vatsoille(vain hartiat ja yläselkä nousee irti lattiasta) 4*8 20kg
vartalonnostot kyljeljellään maaten 3*20

Aloittelin 08.35 ja lähdin kämpille suhkuttelemaan 10.20.
Huomenna etukyykkyä ja muuta jalkojen oheistoimintaa.

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#6 » 28 Sep 2014 11:55

Hiton hyvä etukyykkytreeni, virtaa oli vaikka nukuin vain 5 tuntia yöllä. Toissa tönä en sitäkään joten kyllä sitä jaksaa vaikka salille mennessä olisi miten väsynyt tahansa.

Siis etukyykkyä ja oheistoimintaa oli tänään #/cool/#

etukyykky 3*/3*/3*(7 tuli. 1-2 jäi ehkä varaa) 85/100/110 kg+
ghr 4*8
jalkaprässi 4*10 175 (tällä salilla sellainen ihan dorka normannin vaakaprässi painopakalla? Piti lisätä 25 kilon kiekko tapilla kiini painopakkaan ettei menisi ylipitkäks pumppaamiseksi) lyhyillä palautuksila nämä prässisarjat. Vajaa puoltoista tuntia meni tänään raudan kimpussa.

Alkaa etukyykky kulkea ihan hyvin, vielä minä joku päivä sen 150 tuosta nostan. Muutama vuosi sitten tuntui aika utopistiselta sekin, ei enää. Silloin treenailinkin kossi tyyliin viikonloput ja välillä viikollakin ryypäten eli ei paljon kehitytty. Nyt on mennyt putkeen hyvin jo pitkään.
Nyt 2 päivää huilia ja syömistä ##sy/" Puntit jatkuu ens keskiviikkona.

Husse
Posts: 194

Re: Hapon treenejä

Post#7 » 28 Sep 2014 12:12

Tästä sen näkee kuinka hyvin liivateproteiini toimii...vai ostitko sääkin samat treenihousut kun titsku kun noin hyvin kuleksii? /th(/)/

User avatar
Sony
Posts: 18263

Re: Hapon treenejä

Post#8 » 28 Sep 2014 12:15

Luomuelukan lihaa pataan, hirveä tai poroa. ##sy/" Siinä hyvä koostumus ravinteita ja proteiinia.

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#9 » 28 Sep 2014 16:04

Mulla on ollut piikki gaspin printed mesh pantsit joskus juhannus viikosta lähtien, muistaakseni? Uskon että tämä hyvä kehitys johtuu noista housuista sekä erilaisten beef proteiinien yhdistelemisestä. beef protskut ovat jo noin 75% koko ruokavaliostani joten ei tähän ole muuta selitystä. /th(/)/

User avatar
Sony
Posts: 18263

Re: Hapon treenejä

Post#10 » 28 Sep 2014 16:16

Gaspin housuilla olen vetänyt maasta 240 kg 10 toistoa. #/sikari// Gaspin housut toimii.

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#11 » 01 Oct 2014 15:56

Lokakuun 1 päivä etupunnerusta istuen taas ja apuliikkeitä. Ja rauta oli niiin kevyttä.

Etupunnerrus istuen 5*/3*/1*(tiukka 6 tuli todella hyvin) 67.5/77.5/87.5 kg +
Kapea penkki stoppina(1-2 sekuntia rinnalla ja ylös) 5*10 80 kg
Taljapunnerrus yhdellä kädellä 3*12 20 kg
viparit sivulle 3*10 (15, 12.5 kg putkeen 3*)
viparit taakse taljassa maaten 2*10 20 kg
jalkojen nostot/ lantion nosto 3*20
lankku pito 2*1 min. 15 kg

Pari tuntia meni kun en kiirettä pitänyt ja välissä jotain muijaa neuvoin alataljasa kun tuli itse kysymään /th(/)/
Todella kevyttä oli rauta kyllä. Luulin että etupunnerruksessa ehkä 3* tulee tiukkaan mutta näin se vaan kulki sitten. Kapeessa penkissä joutu 1 sarja lisäämään viime viikkoon kun oli nin kevyttä, oli kun pelkkää tankoa olis ekat toistot aina sarjoissa nostellu. Samoin heitin yhden sarjan lisää taljapunnerrukseen kun virtaa riitti.
Painoja ei noihin apureihin kannata oikein lisäilä hirveesti kun se syö sitten kuitenkin lauantain penkkitreeniä mutta vedetään nyt 5 sarjalla toi kapee vielä ens viikolla sitten tuleekin uusi kierto ja mahdollisesti vaihtelen jotkut apuliikkeet. oikein oottaa miten mave huomenna lähtee kun näin hyvin kulkee. Kohta rupee parhaissa raudoissa olemaan mitä ikinä tehny mutta ne olikin tän vuoden aikana tarkoitus lyödä rikki. //#p#

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#12 » 02 Oct 2014 15:57

To.2.10.-14 ja kiva oli vedellä kun oli kevyttä vedellä.

Eli vetopäivä oli sitten tänään taas ja kova sellainen joten vedin kyllä ihan loppuun asti. Ens viikko onkin sitten kevyt viikko joten pistin kaikki peliin. Väsynyt olo oli salille mennessä mutta kulki todella hyvin kun työsarjojen aika tuli. Muutama toisto tuli vähän huonosti näin jälkikäteen analysoiden(eli tanko liian kaukana sääristä) mutta ylös tuli eikä selkä paskana joten kaikki lasketaan. Tässäpä tämä:

mave 5*/3*/1*(tiukka 8 tuli #/cool/# ) 130/140/155 kg +
julle 3*10 60 kg
kohautukset käsipainoilla 3*15 40 kg

Tuntiin menee aina tämä selkä treeni. Puhkihan sitä oli pois lähtiessä mutta nyt tätä naputellessa jo hyvin palautunut, pientä lihasarkuutta alaselässä jo havaittavisa kuten asiaan kuuluu. mutta hyvin meni taas tämäkin, pitää olla tyytyväinen. toivotavasti suunta jatkuu. Tarkotus olis ottaa ton ensi viikon kevyen viikon jälkeen vielä 1 kierto tätä 5/3/1 ja sitten koettaa uudet maximit.
Rukoilkaa että säilyn ehjänä "/#kiesus#/

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#13 » 04 Oct 2014 11:33

No niin lauantai aamun penkki treenit tehtynä. Kello soi 06.45 ja salilla olin about 08.30. Vähän pölähtänyt olo oli kun eilen tuli valvotua 02.00 asti ja tulihan noita tramaleita muutama syötyä(selkä kipuja) bentsolevyn kera. Rentoutan itseäni välillä tällä tavoin mutta tosi harvoin kun alkoholiin en enää koske, yli vuos jo raittiina siitä myrkystä. Letkeä oli olo vielä mutta ei hirveesti treenin vaikuttanu. #/cool/#

Tässäpä tämä vääntö taas, pari tuntia meni. En kiirettä pitänyt.

penkki 5*/3*/1*(4 tuli. viimesen joutu varmistaja vähän sormenpäillä avittamaan) 95/105/115 kg +
penkki kässäreillä jalat penkillä 5*8 35kg (joutu tähänkin lisää 1 sarjan, alkaa olla jo niin kevyttä)
levitykset vinopenkillä 2*12 20kg
hauikset kässäreillä istuen vuorotellen 4*20 17.5kg (viimeseen sarjaan pudotus ja loppuun asti)
rutistukset maaten vatsoille(vain hartiat ja yläselkä nousee irti lattiasta) 4*8 20kg
vartalonnostot kyljeljellään maaten 3*20

Hyvä treeni. Eipä mulla noi apuliikkeet ja toistot muutu kuin joka kuukaus. Nyt on tietysti lisää sarjoja tehnyt tällä viikolla kapeessa penassa ja tänään kässäri penassa. Ens viikko kevyt viikko sen jälkeen nostan ton kässäripenan painot 40 kiloon. Mutta hyvä treeni, se pääasia. //#peu##

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#14 » 05 Oct 2014 13:04

Etukyykkyä taas ja hyvin meni. jälleen paremmin kuin viime viikolla mikä aina tarkoituskin. Pari tuntia meni tänään, lopussa venyttelin hiukan kuten aina jalkatreenin päättteeks. kovemmat venytykset sitten muutaman tunnin päästä himassa tein.

etukyykky 5*/3*/1*(5 tuli suht helposti) 95/105/115 kg +
ghr 4*8
jalkaprässi 4*12 175 kg

Toisessa etukyykyn työsarjassa jokin nitkahti tossa yläselässä(ei ikinä ennen sinne ottanut) joten hiukan jännitti lähteä toi viimene sarja tekemään kun romua piti vielä lisätä mutta hyvinpä tuo meni eikä enää tuntunut. Nyt kyllä tuntee selvästi muutaman tunnin päästä treenistä että jonkinlainen "noidannuoli" siellä on. Pitää hiukan putkirullailla illalla yläselkää josko rupeis aukeemaan.
Onneksi 2 päivää taas lepoa niin saa toipua rauhassa. Ja ens viikko vielä kevyt viikko, sitten taas kaikki peliin. nyt syödään ja huilataan ##sy/"

User avatar
Nasse
Posts: 143

Re: Hapon treenejä

Post#15 » 05 Oct 2014 14:01

Tsemppiä treeneihin.

Mikä tuo ghr on?
En jaksa arvuutella enkä etsiä guuglella.

Tuo nitkahdus voisi liittyä myös fasettilukkoon.
Yläselästä on hyvä sauma saada se itse kuntoon, jos ei ole liian ylhäällä.
..

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#16 » 05 Oct 2014 15:50

jep. ghr= glute ham raise. Guuglilla löytyy, varmaan paras tapa saada potkua takareisiin/ takareidet kipeiksi. Antaa ihan erilailla voimaa takareisiin kuin vaikkapa reisikoukistus vaikka samaan paikkaan menevätkin. Ainakin itelle on kyykkytuloksiin paljon "potkua" tuonut.

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#17 » 06 Oct 2014 22:46

Kumma kun ei tule nykyään enää jalat kunnolla kipeiksi noista etukyykyistä ym. vaikka ne ihan syviä alle 90 asteen kyykkyjä on(tiedän kun olen muutaman kerran videoinut etä miltä tekniikka näyttää). Onhan takareisissä arkuutta ja pakaroissakin vähän mutta siinäpä se sitten vaikka kovaa tulee aina vedettyä kun on kovan treenin aika. no, ei siitä sen enempää. tänään reipasta kävelyä n.30 min ja venyttelyt + putkirullaus koko kropalle. hyvää teki kuten aina. noin tunti noihin meni. eikä selkäkään enää kipeä ole, mikä lie nitkahdus ollut sitten eilen mutta pääasia että poissa on ja toivottavasti pysyyykin ##/sako/

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#18 » 07 Oct 2014 20:59

Refleksi pallon naputelua kevyesti ja yläkropan venyttelyä, siinäpä tän päivän jumpat. Huomenna raudan kimppuun //#peu##
Jos joku ei tiedä mikä refleksi pallo on niin tässä kuva. Erittäin hyvä tapa mallailla lyöntejä, ylläpitää nopeutta punttitreenin ohessa. nyrkkeilijät mm. käyttää.

http://i.walmartimages.com/i/p/00/00/92 ... 00X500.jpg

Poistettu

Re: Hapon treenejä

Post#19 » 07 Oct 2014 21:32

aminohappo wrote:Refleksi pallon naputelua kevyesti ja yläkropan venyttelyä, siinäpä tän päivän jumpat. Huomenna raudan kimppuun //#peu##
Jos joku ei tiedä mikä refleksi pallo on niin tässä kuva. Erittäin hyvä tapa mallailla lyöntejä, ylläpitää nopeutta punttitreenin ohessa. nyrkkeilijät mm. käyttää.

http://i.walmartimages.com/i/p/00/00/92 ... 00X500.jpg


En ole muistaakseni testannut jalan varassa olevaa refleksipalloa. Lähinnä narunvarassa olevaa lattia/kattomallista. "aam"/)

Onko yhtä hankala? Vois olettaa että hieman helpompi, kun naruversio, koska liikeradan mahdollisuus hieman pienempi?

aminohappo
Posts: 79

Re: Hapon treenejä

Post#20 » 08 Oct 2014 15:18

Joo. helpompi käyttöinen tuo on kuin se katto/lattiapallo. hyvin pystyy suoria vetelemään, koukkuja mallailemaan ja hauskaa kuntoilua muutenkin on ja mikä tärkeintä ei katoa se räjähtävyys lyönneistä mikä mulla ainakin pelkällä puntin vääntämisellä kärsii. tietysti ikääkin tulee joka vuosi lisää. 140 € tuosta maksoin mm. everlast.fi myy suomessa, saa muualtakin. suosittelen kun runnarikin boxaus miehiä. "#idea#/

Ja sitten lataavan/ kevyen viikon ekoihin treeneihin. Eli tällä viikolla kaikki 4 pääliikettä kevyet vitoset 40,50 ja 60% maximista jos en väärinmuista. apuliikkeet ihan samalla lailla kuin muutoinkin, niistä ei tingitä. Painojen suhteen siis helppoa treeniä.

KE.8.10.-14

Etupunnerrus istuen 5* 42.5, 52.5, 57.5 kg
taljapunnerrus yhdellä kädellä 3*12 20 kg
kapee pena jalat penkillä(stoppina) 5*10 80 kg
viparit sivuille 3*10 (15, 12.5 kg 3*)
viparit taakse taljassa maaten 2*10 20 kg
jalkojen nostot/ lantion nostot 3*20
lankku pito 3*1 min. 15,15,10 kg

lisäsin yhden lankkusarjan kun oli niin kevyttä. Tän viikon jälkeen pitää lyödä lissää rautaa tohon kapeeseen penaankin, alkaa olla jo liian kevyttä pumppailua. Sellainen 5kg vois olla hyvä lisä, katellaan sitten. Pikkasen vajaa 2 tuntia meni kun en tykkää kiireellä näitä hommia tehdä.
Hyvä treeni ja hyvä olo tuli. huomenna sitten veto. #/cool/#

Return to “Treenipäiväkirjat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron