Paasto(Elimistö parantaa itse sairaudet)

Keskustele ravinnosta ja terveydestä
Sony

Paasto(Elimistö parantaa itse sairaudet)

Post#1 » 19 Jan 2014 11:08

Länsimaissa podetaan yhä enemmän liikalihavuutta, diabetesta ja korkeaa verenpainetta ja lääketeollisuuden voitot kasvavat. Mutta mikä on tieteen näkemys vanhasta parannuskeinosta, paastoamisesta?

http://www.dailymotion.com/video/x1crtf ... shortfilms

Venjällä on tehty tutkimusta paastosta,sen vaikutuksesta terveyteen ja sairauksien ehkäisyyn. Paastoamalla on parannettu monia sairauksia. Ohjelmassa nainen kertoo kuinka hänen veljensä astma parani viikon paaston jälkeen.
Venäläinen paasto on varsin yksinkertainen, juodaan vain vettä, ei muuta. Kolmekin viikkoa voi paasto kestää.
10000 ihmistä on ollut hoidettavana klinikalla viidentoistavuoden aikana ja avun on saanut noin 60 %
Arkistot ja sairaskertomukset löytyvät kaikista potilaista.
3 ensimmäistä paaston päivää ovat ne vaikeimmat, koskalimistöstä poistuu kuona-aineita. Tämän jälkeen vointi alkaa paranemaan ja nälän tunne katoaa, elimistö alkaa puhdistautua.
Paaston alkuvaiheessa myös tauti joka on ihmisellä vallitseva voimistuu entisestään, mutta tämä menee ohi muutamassa päivässä.
Venäjällä 60 vuotta sitten aloitettu paastotutkimus alkoi mielisairaalasta ja paaston avulla hullusta tuli terve.
Lääkärit kuitenkin alkoivat vastustaa paastoa hoitomuotona koska oli myös lääkkeitä olemassa. Myös näläsä pitämistä pidettiin huonona asiana ja ennakkoluuloisuutta se tietenkin oli.

Tutkimuksessa oli mukana 8000 potilasta ja 70 % heistä sai hyödyn paastosta. Kuudenvuoden jälkeen kokeesta 47 % säilyti hyödyn.
Verenpaineet, astma ja ihottumat paranivat. Masennus, ja mielen sairaudet lievittyivät ja paranivat.

Tauteja johon paasto tepsii:
-Sydän ja verisuonitaudit
-Keuhkotaudit
-Suolistosairaudet
-Umpierityssairaudet
-Nivel jalLuusairaudet
-Ihotaudit

Tauteja joihin paasto ei tehoa:
-Syöpä
-Tuberkuloosi
-Ykköstyypin diabetes
-Krooninen hepatiitti
-Laskimotulehdus
-Anoreksia
-Kilpirauhasen liikatoiminta

Ihmisen elimistössä on itsesäätelyn mekanismi joka aktivoituu paaston aikana stressitilana. Ruuan saannin loppuminen aktivoi kehon hormonitoimintoja jne... Elimistö korjaa itse itsensä.
Perinteisen lääketieteen oppien mukaan astma on krooninen sairaus ja sitä ei pysty parantamaan. Paastoamalla astmaa on parannetu Venäjällä jo vuosikymmeniä.
Länsimaissa ei ole paastoa edes tutkittu koska lääketehtaat eivät siitä hyödy rahallisesti pennin latia.
Paaston lopetus on tarkkaa puuhaa, liian nopea syömisen aloitus on jopa hengenvaarallista ja pilaa koko hoidon.
Nykyaikana tämä pastolla hoitaminen ei tule koskaan yleistymään julkisessa terveydenhuollossa, koska raha pyörittää sairaudenhoitoa. Diabetikko kaikkine liitännäissairauksineen on tuottoisa kohde yksityiselle sektorille ja lääkeiden myyjille.
Saksa on edistynyt maa terveydenhuollossa ja siellä on julkisella puolella otettu muutamassa sairaalassa paasto käyttöön sairauksien hoidossa.
Saksalainen lääkäri joka antaa näitä paastohoitoja sairaalassa, valittaa rahoituken puutetta paaston tutkimiseen. Jos hän olisi kehittänyt lääkkeen joka antaisi samanlaisen hoitotuloksen niin selkään taputtajia löytyisi ja rahoittajat kilvan tarjoaisivat rahaa lääketutkimukseen.
Paastontutkimiseen ei kukaan anna rahaa. Kommentit ovat laimeita vaikka hoitotulos eri sairauksiin on valtavan tehokas.
Hiirikokeita on tehty liittyen paastoon. Hiirille annettiin rankat sytöstaattihoidot( 4-5 kertaa suuremmat annokset kuin ihmiselle) Toinen ryhmä sai syödä normaalisti ja toinen ryhmä oli paastolla. Paastolla olevat hiiret säilyivät hengissä tuosta kovasta solumyrkkyhoidosta ja normi ravintoa syöneistä hiiristä vain reilu 30 % selvisi hengissä.

Paasto näyttää suojaavan kemoterapian sivuvaikutuksilta oli tiedelehdissä otsikot tuon tutkimuksen jälkeen.
Syöpäsolu tarvitsee ravinnokseen sokeria ja kun se otetaan pois niin syövän kasvu pysähtyy ja jopa kuolee pois.

Sony

Re: Paasto(Elimistö parantaa itse sairaudet)

Post#2 » 19 Jan 2014 18:48

Uusitupa myöntää, että pätkäpaastoon perustuvassa laihdutuskuurissa on samoja piirteitä kuin pidemmässä osittaisessa paastossa, mutta hän epäilee, että päivän paasto silloin tällöin voi sotkea liiaksi fysiologista rytmiä. Professori ei kuitenkaan pidä uutta dieettiä vaarallisena.

http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art ... 00532.html

Professori taas väärässä! Tutkimusten mukaan Ok hommaa.

- Se on mielenkiintoinen tieto, mutta miten paasto vaikuttaa ihmisiin, sitä emme vielä tiedä, sanoo professori Miia Kivipelto, joka työskentelee Karoliinisessa instituutissa Tukholmassa ja Itä-Suomen yliopistossa.

Itä-suomen Yliopistossa hatarat tiedot on.

Tutkimusprofessori Veikko Salomaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta suhtautuu epäilevästi uuteen dieettiin ja sen väitettyihin terveysvaikutuksiin.

Terveyden ja pahoinvoinnin laitos. "/#kiesus#/

Sony

Post#3 » 20 Jan 2014 11:01

Lyhytpaastoa testaan. Nyt on kulunut viimeisestä ateriasta tasan 12 tuntia. Kädet ovat aivan jäässä, nälkää ei ole. Lasin vettä join Klo 9:00.

Sony

Post#4 » 20 Jan 2014 14:21

Ravitsemusfysiologian professori Riitta Korpela kertoo, ettei väite puhdistumisesta pidä paikkaansa. Myös Rinnan mukaan paaston puhdistava vaikutus on myytti, sillä asiasta ei ole mitään tieteellistä näyttöä.

Korpelan mukaan paaston aikana tulee juoda päivittäin 1-2 litraa nestettä. Suorituskyky pysyy hyvänä juomalla keittoja, jogurtteja ja esimerkiksi piimää. Tiukemmassa paastossa voi juoda laimennettua mehua, josta elimistö saa hiukan energiaa ja kivennäisaineita.

Vesipaastoa ei suositella kenellekään, eikä paaston pitäisi Korpelan mukaan kestää paria päivää pidempään.

Paaston aikana ei Rinnan eikä Korpelan mukaan kannata harrastaa liikuntaa.

http://www.studio55.fi/hyvinvointi/arti ... oa/2485928

Ennakkoasenne ja luulo monella pinnassa. /th(/)/

Sony

Post#5 » 20 Jan 2014 14:57

xxxx wrote:Lyhytpaastoa testaan. Nyt on kulunut viimeisestä ateriasta tasan 12 tuntia. Kädet ovat aivan jäässä, nälkää ei ole. Lasin vettä join Klo 9:00.

Paasto kestänyt 16 tuntia, olotilan ollessa pirteä ja skarppi. Hiukan kylmyys vaivaa sisätiloissa varsinkin käsissä. Nälkää ei pahemmin tunnu ja vettä olen juonut 3 lasillista.
Tämä tekisi hyvää varmasti monelle kansalaiselle. Nykyisin syöminen tapahtuu muutaman tunnin välein ja elimistö ja suolisto ei saa koskaan lepoa.

Sony

Post#6 » 20 Jan 2014 15:12

MIKSI PAASTOTA?

Pätkäpaaston hyödyistä laajemmin löytyy infoa aiemmasta artikkelistani. Yleistyksenä, pitkät paastot auttavat kehon puhdistautumisessa. Paastopäivän jälkeen olo on freesimpi ja kevyempi ja turvotus on ”huuhtoutunut” pois. Jotkut suosittelevatkin ajoittain pidettäväksi lähes proteiinitonta päivää (Whiton protocol), jotta kehon omat puhdistautumismekanismit, kuten autofagia, pääsevät toimimaan kunnolla.

Paastot toimivat myös laihdutuskeinona, mutta sitten pitää tietää mitä tekee. Kaloritasapaino ja terveellisen syömisen periaatteet pätevät edelleen, herkut ovat yhtä huono ravintovalinta kuin aiemminkin. Paastoa ei varsinkaan tule käyttää niin, että paaston jälkeen ”olisi oikeutettua” syödä herkkuja mielin määrin. Joillekin sopii paremmin toteuttaa laihdutus niin, että pitää viikossa kaksi paastopäivää esimerkiksi 1500 kcal vajeella. Muut päivät syödään kulutuksen mukaan. Tällä tavoin olo ja draivi on muuten suhteellisen normaali ja dieetistä ”kärsitään” vain kahtena päivänä. Tällainen toteutus tarkoittaisi noin 400 gramman painonpudotusta viikossa. Laihdutusta ja ylipäätänsä ravitsemusta ajatellen paastot parantavat ja opettavat nälänhallintaa. Olotila pysyy vakaampana, vaikka ruokaa ei söisikään tasaiseen tahtiin ja tulet tietoiseksi kehosi toiminnasta. Jatkuva välipalojen tarve poistuu eikä nälkää ei tarvitse enää pelätä, sillä sekin on opittu tapa.

http://www.sisusavotta.fi/milta-tuntuu- ... in-paasto/

Sony

Post#7 » 20 Jan 2014 16:26

Prisma: Syö, paastoa ja elä pitempään /th(/)/

Sony

Post#8 » 20 Jan 2014 16:30

xxxx wrote:
xxxx wrote:Lyhytpaastoa testaan. Nyt on kulunut viimeisestä ateriasta tasan 12 tuntia. Kädet ovat aivan jäässä, nälkää ei ole. Lasin vettä join Klo 9:00.

Paasto kestänyt 16 tuntia, olotilan ollessa pirteä ja skarppi. Hiukan kylmyys vaivaa sisätiloissa varsinkin käsissä. Nälkää ei pahemmin tunnu ja vettä olen juonut 3 lasillista.
Tämä tekisi hyvää varmasti monelle kansalaiselle. Nykyisin syöminen tapahtuu muutaman tunnin välein ja elimistö ja suolisto ei saa koskaan lepoa.

Paasto loppui ja kestona oli 17 tuntia.

Sony

Post#9 » 20 Jan 2014 16:50

xxxx wrote:

Prisma: Syö, paastoa ja elä pitempään /th(/)/

Elinajan odote on noussut aina laman ja pula-ajan aikana. kuudella vuodella elinajan odote nousi 1930 luvun laman aikana.
Yltäkylläisyydessä piehtaroiminen ja ylensyönti ei pidä ihmistä terveenä.

Sony

Post#10 » 21 Jan 2014 22:34

Paastoaminen (Prisma dokkari)

Sony

Post#11 » 28 Jan 2014 14:46

Paastosin 18 tuntia.

Sony

Post#12 » 28 Jan 2014 17:24

Laihdutus ja liikunta vähentävät veren ja kudosten liiallista leptiiniä. Tutkimusten mukaan seerumin leptiini vähenee paaston jälkeen ja kun energian muutoin saantia rajoitetaan eli ihminen (tai koe-eläin) muuttaa ruokavaliotaan kevyemmäksi.

Paaston aikana veressä kiertävä leptiinipitoisuus alenee, mikä käynnistää hormonaalisia muutoksia, jotka auttavat immuunijärjestelmäämme sopeutumaan paastoon. Paasto vaikuttaa usein edullisesti immuunijärjestelmän toimintaa, muun muassa nivelreumassa, mutta leptiinin anto (lääkkeenä) kumoaa nämä edulliset (immunosuppressiiviset) vaikutukset.

Liikunta vähentää seerumin leptiinin pitoisuutta; se alenee esimerkiksi maratonjuoksun ja 12 viikon aerobisen kuntoilun jälkeen. Mitä kovempi fyysinen kuormitus, sitä enemmän leptiini alenee. Liikunnan myönteiset vaikutukset terveyteen voivat siis ainakin osittain välittyä juuri leptiinin alenemisen kautta.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=220

Sony

Post#13 » 02 Feb 2014 11:48

Erikoinen trendidieetti ei ole asiantuntijoiden mieleen. Women's Health -lehden ravitsemusasiantuntija Keri Glassman taas pitää dieetin lupauksia huimasta painonpudotuksesta epärealistisena. Hänen mukaansa paastoaminen voi myös altistaa ahmimiselle
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/20140 ... 8_lh.shtml
Omat kokemukset paastosta(lyhytpaasto) eivät puolla Kerin näkemystä. Paaston jälkeen ei tule tarvetta lapioida ruokaa suuhun ylettömiä määriä. Huomannut olen että päivän kokonaiskalorikulutus jää pienemmäksi.

Sony

Post#15 » 09 Jul 2014 21:07

Muutaman päivän kestävä jaksoittainen paastoaminen näkyy immuunipuolustusjärjestelmässä, väittää Etelä-Kalifornian yliopistossa tehty tutkimus. Tutkijoiden mukaan kahdesta neljään päivään kestänyt, jaksoittain puolen vuoden ajan toistunut ruuasta pidättäytyminen tehosti hiirillä ja ihmisillä tehdyssä tutkimuksessa vastustuskykyä.

http://yle.fi/uutiset/tutkimus_paastoam ... en/7289521

Sony

Post#16 » 13 Dec 2014 10:48

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... finds.html
Kolmen päivän paasto uudistaa immuunijärjestelmää, kertoo uusin tutkimus. Syöpäpotilaat ja vanhukset saisivat tästä suuren avun.
Paul Jaminet kertoo että 12-16 tunnin pätkäpaasto on riittävä, positiivisten vaikutusten aikaansaamiseksi.

Sony

Post#17 » 04 Mar 2015 10:59

Tutkimuksessa tarkasteltiin vesipaaston terveysvaikutuksia.

Paastoaminen voi suojata sydäntaudeilta ja aikuistyypin diabetekselta, osoittaa tuore tutkimus. Paaston terveysvaikutukset voivat myös selittää, miksi mormonit ovat terveempiä kuin muut amerikkalaiset.

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskus ... =43&t=4909

Intermountainin sairaalan tutkijat tarkastelivat paaston terveysvaikutuksia Salt Lake Cityn mormoneilla, jotka viettävät kerran kuukaudessa yhden päivän vesipaastolla. Tutkimuksella haluttiin myös vastaus kysymykseen, miksi Utahissa, jossa suuri osa väestöstä on mormoneja, sydäntautikuolleisuus on huomattavasti vähäisempää kuin muissa Yhdysvaltain osavaltioissa.

Mormonien parempi terveys on liitetty perinteisesti siihen, etteivät he tupakoi. Tämä selitys on kuitenkin viime vuosina joutunut kyseenalaiseksi, kun tupakointi on vähentynyt kaikissa osavaltioissa, mutta utahilaiset ovat edelleen suhteettoman terveitä verrattuna muihin amerikkalaisiin.

Tutkimuksessa oli mukana 230 koehenkilöä, jotka paastosivat 24 tuntia. Tutkijat ottivat heiltä verinäytteitä ja katsoivat niistä sydäntautien riskitekijöitä. Tulokset osoittivat, että paaston aikana vapaaehtoisten triglyseridiarvot ja verensokeri laskivat merkittävästi ja kasvuhormoni, joka stimuloi rasvojen pilkkoutumista, lisääntyi. Lisäksi lisääntyivät myös hyvä ja paha kolesteroli.

Sony

Post#18 » 01 Apr 2016 16:34

http://www.iltalehti.fi/syopa/2016040121350572_sy.shtml
Jos malttaa olla syömättä yöaikaan vähintään kolmetoista tuntia, rintasyövän uusiutumisriski pienenee, osoittaa amerikkalaistutkimus.

Sony

Post#19 » 25 Feb 2017 09:08

Paastoamalla parempaaan kondikseen kakkostyypid diabeteksen suhteen. http://yle.fi/uutiset/3-9479139

Return to “Ravinto / terveys”